Program:

1000: Innledning med Gynkreftforeningen og leder Siri Berg

1015: Behandling og forskning på gynekologisk kreft. De siste årene har det kommet flere nye behandlingsmuligheter for ulike former for gynekologisk kreft. I dette innlegget får vi svar på hva som i dag er standard behandling for de ulike gynkreftformene og hva som er på gang gjennom pågående forskningsprosjekter.
Ved gynekolog og professor Line Bjørge og professor Camilla Krakstad leder av Bergen forskningsgruppe for gynekologisk kreft.

1200: Pause

1215: Et reddet liv skal også leves. Ved kreftsyke- pleier og PhD-stipendiat Karen Gissum. Hun forsker på ulike perspektiver på hvordan det er å leve med kreft, spesielt for kvinner som er rammet av eggstokkreft, og har før hun startet på forskerkarrieren jobbet på kreftavdelingen på Kvinneklinikken på Haukeland. Hun vil komme inn på senskader/seneffekter av kreftbehandling og tilbud som finnes.

1300: Lunsj

1400: Seksualitet og samliv etter gynekologisk kreft. Hvordan få best mulig seksuell helse og samliv etter behandling for gynekologisk kreft. Ved Ragnhild JohanneTveit Sekse, Sykepleier/ spesialist i sexologisk rådgiving, NACS.

1500: Erfaringsutveksling. Deltakerne samles i mindre grupper og deler erfaringer og tanker med hverandre. Seansen ledes av Gynkreftforeningens likepersoner.

1600: Avslutning

Deltakelse på kunnskapdagen gratis og åpne for pasienter, pårørende, helsepersonell og andre interesserte. Vi legger også til rette for å følge dagen digitalt, klikk her for å følge livestream, oppstart kl. 10:00 på seminardagen.
Vi trenger din påmelding - benytt skjemaet under.

Påmelding til kunnskapsdag i Bergen 2023

Fysisk eller digital deltakelse?

Medlemskap i Gynkreftforeningen