1700-1715:       Innledning og hilsen fra Gynkreftforeningen. Gynkreftforeningens leder Siri Berg gir en kort innføring i Gynkreftforeningens arbeid og ønsker velkommen til seminar. Gynkreftforeningens nestleder og leder av lokallag Agder, Jorun Stallemo, ønsker velkommen på vegne av lokallaget.

1715-1800:       Gynekologisk kreft, behandling og oppfølging. Hva er symptomer og årsaker til de ulike formene for gynekologisk kreft og hva er standard behandling for de ulike kreftformene? Oversikten gis av gynekolog og overlege ved Kristiansand sykehus, Ingvild Vistad.

1800-1830:       Hormonbehandling etter gjennomgått kreftbehandling. Ved overlege Astrid H Liavaag, Sørlandets sykehus, Arendal sykehus.

1830-1845:       Pause

1845-1930:       Seksuell helse etter behandling. Hva med seksualiteten etter behandling for gynekologisk kreft? Sexolog Anita Paulsen gir en innføring i dette og snakker også om sitt forskningsprosjekt på temaet. Hun vil også presentere enkelte hjelpemidler som dekkes av NAV.

1930-2000:       Mingling og enkel servering

Deltakelse på Kunnskapsdag er gratis, men vi må ha din påmelding og vi må vite om du ønsker å være med på mingling etter Kunnskapsdagen. Her får du også møte representanter fra vårt lokallag i Agder.

På grunn av booking av møterom inklusive servering gjennom dagen, gjør vi oppmerksom på at påmelding til fysisk deltakelse i Kristiansand er bindende. Dersom du blir forhindret ber vi om at du gir oss beskjed så fort som mulig i forkant av arrangementet på epost: kontakt@gynkreftforeningen.no.

*vi tar forbehold om endringer i progammet.

Påmelding til kunnskapsdag i Kristiansand 2024

Medlemskap i Gynkreftforeningen