Da er snart høsten her og som første aktivitet i år arrangerer lokallaget en guidet omvisning på Roseslottet. Utstillingen skildrer okkupasjonstiden i Norge gjennom kunst av kunstneren Vebjørn Sand.

Arrangementet vil finne sted torsdag 14.09.23.  Vi møtes utenfor inngangen til Roseslottet senest klokken 17.45. Vi vil her møte vår guide og få en guidet omvisning fra klokken 18.00 til 19.00.

Klokka 19.30 går vi ned til Frognerseteren, som ligger like nedenfor Roseslottet. Her går vi til kafeteriaen hvor vi spiser ett smørbrød med mineralvann til, samt et kakestykke med kaffe etterpå.

For å komme til Roseslottet tar du T-bane linje 1 til endestasjonen på Frognerseteren, som ligger like ved Roseslottets inngang. Turen tar ca. 35 minutter fra Oslo sentrum.

Om man kjører bil er det parkeringsplass ikke langt fra Roseslottet, ved Øvresetertjern. Følg skilting mot Tryvann.

Vi har kun 25 plasser på guidet omvisning, så her er det «første mann til mølla» som gjelder.

Påmelding til hmhanss@frisurf.no eller kimbonty@hotmail.com  Betaling av egenandel på kr. 250,- pr. person til foreningens konto 9004 05 27701, merket Roseslottet og med navn, adresse og fødselsår, senest 08.09.23

Vi håper på å se dere.

Velkommen!